ضد عفونی کردن با الکل و ..

احتمالاً می‌دانید که تمیز کردن برس و اسفنج‌های آرایشی چقدر مهم است، اما گاهی اوقات به راحتی می‌توان از نیاز به ابزارهای تمیزکننده مانند فر مژه چشم پوشی کرد. حتی سطوح فلزی روی فر مژه شما می تواند حاوی باکتری باشد که به طور بالقوه می تواند منجر به عفونت چشم شود، به خصوص اگر فر مژه خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید. خوشبختانه، تمیز کردن فر مژه بسیار آسان است! بیگودی را هر 2 هفته یکبار ضد عفونی کنید و بعد از هر بار استفاده آن را پاک کنید تا تمیز بماند.

یک گلوله پنبه را به الکل آغشته کنید. بهترین راه برای ضدعفونی ابزارهای زیبایی با سطح فلزی، ایزوپروپیل الکل 70٪ است که می توانید آن را در هر داروخانه، فروشگاه دلار یا سوپرمارکتی پیدا کنید. یک گوله پنبه را با الکل مالشی اشباع کنید، سپس آن را به آرامی فشار دهید تا اضافی آن پاک شود.

  • اگر توپ پنبه ای ندارید، به جای آن از یک پد پنبه ای، حوله کاغذی یا پارچه شستشو استفاده کنید.
  • از استفاده از دستمال کاغذی خودداری کنید، زیرا استحکام کمتری دارد و ممکن است در حین تمیز کردن از هم بپاشد.

بیگودی را با پنبه تمیز کنید

بیگودی را با پنبه پاک کنید. از توپ پنبه ای برای پوشاندن تمام سطوح فر مژه، از جمله تمام فلز، دسته ها و پد لاستیکی در داخل استفاده کنید. همانطور که در حال تمیز کردن بیگودی هستید، توپ پنبه را بچرخانید تا همیشه از یک سطح تمیز استفاده کنید. اگر نیاز دارید، به یک توپ پنبه دوم بروید.

  • توپ پنبه را به سمت لولاها و مفاصل بیگودی فشار دهید تا مطمئن شوید که هیچ نقطه‌ای را که می‌تواند در آن باکتری‌ها پنهان شده است را از دست ندهید.

سپس با آب بشویید 

الکل را با آب جاری خنک بشویید. اگرچه الکل به خودی خود خشک می شود و هیچ اثری باقی نمی گذارد، اما می تواند نوار لاستیکی روی مژه را خشک کند. برای جلوگیری از این امر، بعد از اینکه بیگودی را با الکل پاک کردید، به خصوص در اطراف پد، قسمت بالای بیگودی را کاملاً زیر آب جاری بشویید.

  • از ورود آب به اتصالات فلزی روی بیگودی خودداری کنید، زیرا ممکن است باعث زنگ زدگی آنها شود.
  • سپس با حوله خشک نمایید

فر مژه را با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. هنگامی که الکل را از روی بیگودی شستید، به آرامی آن را با حوله بکشید تا کاملا خشک شود. هنگامی که بیگودی را خشک می کنید، آن را در جهات مختلف بچرخانید و سعی کنید هر گونه آبی را که ممکن است وارد مفاصل شده باشد، خارج کنید.

  • اجازه دادن به مژه فلزی برای خشک شدن در هوا می تواند باعث زنگ زدگی آن شود.
  • سعی کنید از یک حوله صورت، یک دستمال شستشو یا حوله کاغذی برای خشک کردن بیگودی استفاده کنید.

 

از یک سشوار کمک بگیرید

با استفاده از یک سشوار و یک پارچه نرم  کرک ها را بردارید. اگر روی فر کننده مژه شما باقی مانده آرایش یا ماده چسبنده دیگری وجود دارد، الکل به تنهایی برای پاک کردن آن کافی نیست. در این صورت بیگودی را از دسته ها گرفته و با سشوار خود آن را برای حدود 30 ثانیه گرم کنید. سپس، زمانی که گنک شروع به نرم شدن کرد، آن را با یک پارچه نرم یا حتی یک تکه پنبه دیگر آغشته به الکل پاک کنید.

  • این تجمع می تواند باعث رشد باکتری ها شود، بنابراین حذف آن مهم است.

از خلال دندان استفاده کنید 

از انتهای نوک تیز چوب برای وارد شدن به شکاف ها استفاده کنید. اگر داخل شکاف های محکم فر مژه گیر کرده است، یک چوب کوتیکول چوب پرتقال بردارید و یک تکه پنبه را از یک سواب پنبه دور انتهای نوک تیز آن بپیچید. سپس پنبه را به مقدار کمی روغن مانند روغن زیتون یا نارگیل آغشته کنید. انتهای نوک تیز چوب کوتیکول را در نواحی تیره فر کننده مژه قرار دهید و آن را دور آن بچرخانید تا آنها را تمیز کنید.

  • در صورت نیاز با یک چوب کوتیکول جدید تکرار کنید تا سایر نقاط بدخیم را تمیز کنید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *