مژه ها علاوه بر افزایش ظرافت و زیبایی چهره، نقش بسیار مهمی به عنوان محافظ چشم و سلامت چشم ما دارند. و اگر می‌خواهیم آن‌ها را سالم، قوی و در شرایط ایده‌آل نگه داریم، مراقبت از آن‌ها و پرهیز از برخی اعمال و عادت‌های بد روزانه که می‌تواند به آن‌ها آسیب برساند، تضعیفشان کند و حتی باعث ریزش پیش از موعدشان شود، ضروری است. در این مطلب ما به شما مجموعه ای از نکات بسیار موثر را برای مراقبت از مژه های طبیعی خود و نشان دادن ظاهری زیباتر و غیرقابل مقاومت ارائه می دهیم.

مراحل نگهداری و مراقبت از مژه های طبیعی

مرحله 1

تمیزکردن و شانه زدن روزانه مژه های طبیعی یک کار موثر و  عالی برای حفظ سلامت و تقویت رشد آنها است. یک برس مخصوص برای مژه ها تهیه کنید و همیشه آنها را از پایین به بالا شانه کنید و از ریشه شروع کنید تا به انتها برسید. علاوه بر این، برای مراقبت از مژه ها و بلند کردن آنها به طور طبیعی، آنها را با استفاده از چند قطره روغن کرچک یا روغن بادام مسواک بزنید . شما تفاوت را متوجه خواهید شد!

مرحله 2

پاک کردن آرایش از روی مژه‌هایتان اگر ریمل یا هر محصول آرایش دیگری روی چشم‌هایتان زده‌اید، یک مرحله ضروری است که نمی‌توانید قبل از خواب از آن چشم پوشی کنید. ایده آل این است که یک پاک کننده آرایش چشم ضد حساسیت خوب تهیه کنید و آن را با کمک یک پد پنبه ای بمالید تا تمام رنگ ها پاک شود و بسیار تمیز به نظر برسند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به مژه ها، فشار دادن اما بدون مالش شدید مهم است.

اگر برای پاک کردن ریمل ضد آب به پاک کننده آرایش نیاز دارید، بهترین گزینه لوسیون های دوفازی است که حاوی پایه آب و پایه روغن هستند.

مرحله 3

همانطور که هر روز پوست صورت را مرطوب می کنیم، تغذیه مژه ها نیز برای رشد بهتر و قوی تر آنها بسیار مفید است. بنابراین، می توانید شب ها کمی وازلین بزنید یا از محصولات طبیعی مانند روغن زیتون، روغن بادام یا دم کرده بابونه استفاده کنید. این محصولات را با کمک یک گوش گوش بمالید و با حرکات ملایم این کار را انجام دهید. مژه های شما بسیار پرپشت تر و زیباتر می شوند.

مرحله 4

در وظیفه مراقبت از مژه های طبیعی، انتخاب یک ریمل خوب هنگام آرایش چشم بسیار مهم است، زیرا لوازم آرایشی بی کیفیت در دراز مدت تاثیر خود را می گذارد. بهترین ریمل ها آنهایی هستند که حاوی عصاره یا مواد طبیعی مانند کلاژن و الاستین هستند که فرمولی عالی برای تقویت رشد آنها با هر بار استفاده است.

مرحله 5

استفاده از فر مژه به ما این امکان را می دهد که مژه های بلندتر و با شکل منحنی بسیار جذابی که کل صورت را زیبا می کند، نشان دهیم. اما استفاده صحیح از این ابزار برای جلوگیری از شکستن مژه ها و استفاده از آن فقط در مواقع خاص در صورتی که مژه ها قبلا ضعیف شده اند ضروری است. مقاله ما را بررسی کنید که چگونه از فر مژه به درستی استفاده کنیم .

مرحله 6

مژه ها نیز تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرند، بنابراین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید توصیه نمی شود، زیرا مزه ها  خشک تر و شکننده تر می شوند. استفاده از عینک آفتابی همیشه یک گزینه عالی برای محافظت از مژه ها و به طور کلی سلامت چشم ها است.

مرحله 7

مراقبت های لازم و رژیم غذایی مناسب و رعایت یک رژیم غذایی متعادل به تقویت و تحریک رشد مو به طور کلی از جمله مژه ها کمک می کند. اطمینان حاصل کنید که سبزیجات، میوه ها و غلات در رژیم غذایی روزانه شما کم نیستند.و حتما اگر این دسته از مواد در رژیم غذایی شما نیستند حتما شروع به تکمیل رژیم غذایی خود کنید .

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *