در این مطلب می خواهیم به مورد بسیار مهمی که خیلی از اکستنشن کاران دقدقه یآن را دارند و بسیار مهم و حیاتی می باشد و تاثیر مستقیمی بر دوام و ظاهر اکستنشن مزه دارد بپردازیم . 

رطوبت در اکستنشن مژه چه نقشی دارد؟

  1. سرعت چسپیدن چسب مژه به مژه و پلک را بالا می برد .
  2. حساسیت مشتری را به مواد از بین می برد .
  3. طول عمر تارهای مژه افزایش می یابد .

برای چسبیدن مناسب به رطوبت نیاز داریم . بعضی بر این باورند که منظور از حفظ رطوبت خشک بودن  محیط مورد نظر می باشد . برای انجام یک اکستنشن مناسب و خوب  باید محیط را آماد کنید تا از بروز حساسیت ها جلوگیری نمایید ، چر که چسب اکستنشن ذرات را جذب می کند وچسباکستنشن مژه ذرات را به صورت بخارهایی که جذب رطوبت می شوند در هوا منتشر می کند.

در ادامه رطوبت چسب اکستنشن مژه …

اگر رطوبت هوا بسیار کم باشد ، بخارات چسبنده ، در جستجوی رطوبت ، به اعضای مخاطی مثل دهان بینی و چشم  منتقل می شوند. و منجر به واکنش های نامطلوبی شود ،در صورت نبود زطوبت مناسب شاهد واکنش هایی و علائمی مثل  سوزش خفیف   واکنش التهابی که با علائم و نشانه هایی مانند سوزش ، گرما ، درد ، قرمزی چشم ، پف پلک ها و حتی واکنش آلرژی  می شود .

سطح رطوبت برای اکستنشن مژه چه قدر باید باشد ؟

مقدار رطوبت باید بین 45 تا 60 درصد حفظ شود تا بخارهای حاصل از چسب به جای رفتن داخل چشم به بخار حاصل از آب در هوا متصل شود . توجه داشته باشید استفاده از چسب اکستنشن مژه مناسب میزان حساسیت را به صفر می رساند . پس حتما در انتخاب چسب اکستنشن مژه خوب دقت کنید .

دمای مناسب برای اکستنشن مژه خوب

اندازه گیری رطوبت و دمای مناسب اکستنشن مژه 

رطوبت 50% برای چسب کاشت مژه

اگر اتاق رطوبتی حدود 50% داشته باشد، در نتیجه پلاتین داخل چسب با سرعت متوسطی  خشک می شود. در این صورت برای رسیدن به این حالت، باید حدود 10 الی 15 ثانیه صبر کنید تا نواراکستنشن  مژه  به ریشه های مژه اصلی بچسبد.

رطوبت بین 20% تا 40% برای چسب کاشت مژه

در این مرز از رطوبت متوجه می شوید که چسب و پلاتین های موجود در چسب مژه با سرعت کمتر و آهسته تری خشک خواهند شد و روند بسیار  آرام را طی می کنند. اینمقدار  رطوبت برای یک اکستنشن کار تازه کار ، مناسب نیست. این مقدار رطوبت ممکن است باعث  چسبیدن تارهای مژه شود.

رطوبت بین 50% الی 80% برای چسب کاشت مژه

هنگامی که رطوبت بین این 50الی 80 درصد باشد، تایم  خشک شدن چسب مزه روی  مژه خیلی سریعتر انجام می شود. لازم به ذکر است که چسب اکستنشن مژه دلوکس  ضد حساسیت و مناسب برای چشمانی که آلرژی دارند .بعضی از چشم ها هنگام گذاشتن مژه دچار آبریزش می شوند بنابراین این افراد ترجیح می دهند در محیطی  که دارای رطوبت 50 تا 80 درصد باشد. نکته مهم این است که  حتماً میزان رطوبت متعادل و نرمال را پیدا کنید تا چسب در شرایط معمولی بچسبد.

اگر رطوبت زیاد یا کم بشه چه اتفاقی برای اکستنشن مژه و چسب اکستنشن مژه می افته؟

  • مژه های کناری بهم می چسپند .   این مشکل به علت  طولانی شدن زمان چسباندن چسب در هنگام چسپیدن اکستنشن به مژه ایجاد می شود.
  • مژه ها کج می شوند یا سر میخورند . مژه ها حالت خود را از دست می دهند و کج می شوند .
  • افزایش حساسیت و التهاب . این شامل پارگی یا سوزش چشم در برابر التهاب و واکنش های آلرژی است.  
اگر دمای اکستنشن مژه رعایت نشود

چگونه می توانیم میزان رطوبت را اندازه گیری کنیم ؟

دستگاهی که عکسشو میبینید ، این دستگاه دما و رطوبت دقیق محیط کاررا به شما نشان می دهد . دمای محیطی که در ان اکستنشن می نمایید باید بین 18 تا 22 درجه سانتی گراد باشد و رطوبت آن هم بین  45 تا 60 درجه سانتی گراد باشد . این دستگاه رطوبت فعلی محل کار شما را به شما نشان می دهد . بعد از دیدن دما اگر محیط شما گرم است با کولذ ان را تنظیم و اگر سرد است بالعکس . توجه داشته باشید برای تنظیم دمای اتاق از باز کردن پنجره خود داری نمایید زیرا این کار میزان رطوبت را بالا برده و کار را خراب می کند .

رطوبت سنج و دماسنج اکستنشن مژه 

رطوبت مناسب اکستنشن مژه

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *