چگونه می توان از بروز حساسیت های افرادی که نسبت به لوازم اکستنشن مژه حساسیت دارند جلوگیری نمود . با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم .

حساسیت به چسب اکستنشن مژه چیست؟

آلرژی واکنش بدن ما به ماده ای است که آن را به عنوان مهاجم مضر (مانند گرده، بادام زمینی و غیره) به نام  آلرژن می بیند . اینکه چرا بدن برخی افراد به برخی آلرژن ها واکنش نشان می دهد متاسفانه ناشناخته است.

هنگامی که بدن فردی شروع به واکنش در برابر برخی آلرژن ها می کند، بدن انسان مبارزاتی به نام «آنتی بادی» برای مبارزه با این آلرژن ها تولید می کند.

هرچه بدن شما بیشتر در معرض یک آلرژن قرار گیرد، بدن شما حتی سخت‌تر با این آلرژن مبارزه می‌کند. بنابراین، قرار گرفتن در معرض بیشتر، واکنش آلرژیک شدیدتر می تواند رخ دهد.

تفاوت بین مشتری حساس و مراجعه کننده ای که به سیانواکریلات حساسیت دارد چیست؟

علائم حساسیت به چسب مژه و حساسیت به چسب مژه ممکن است مشابه به نظر برسند و تمایز بین این دو را دشوار می کند .

در حالی که مراجعه کنندگان حساس کسانی هستند که توسط سیانواکریلات تحریک می شوند و علائمی مانند احتقان / پارگی / آبریزش بینی و … دارند که این علائم در عرض 24 ساعت ناپدید می شوند.

از سوی دیگر، مشتریان آلرژیک کسانی هستند که چشم‌های متورم و درد دارند و نسبت به مواد تشکیل دهنده چسب واکنش‌های آلرژیک دارند. حتی اگر به چسب مژه حساسیت نداشته باشید، مواردی وجود دارد که در صورت داشتن ایمنی پایین به دلیل خستگی یا درد، واکنش های آلرژیک ایجاد می شود. بنابراین، غیرمعمول نیست که فردی به طور ناگهانی به چسب مژه حساسیت پیدا کند، حتی اگر قبلاً حساسیت نداشته باشد .

 

علت حساسیت چسب اکستنشن مژه چیست؟

در بیشتر موارد، سیانواکریلات (جزء اصلی چسب مژه) به عنوان ماده ای شناخته می شود که باعث ایجاد حساسیت چسب می شود .

احتمالاً یاد گرفته اید که چسب اکستنشن مژه با واکنش خود به رطوبت درمان می شود (به طور خاص، سیانواکریلات این کار را انجام می دهد). بنابراین،  ماهیت سیانواکریلات این است که خود را به هر رطوبتی که می‌تواند پیدا کند متصل می‌کند.

و مرطوب ترین قسمت صورت ما کجاست؟ چشم ها و سوراخ های بینی. به همین دلیل است که حساسیت به چسب از این مکان ها با علائمی مانند آبریزش چشم و آبریزش بینی شروع می شود.

واقعیت تاسف بار این است که اگر فردی به سیانوآکریلات حساسیت داشته باشد، به همین دلیل است. هیچ تفاوتی با حساسیت به گرده، بادام زمینی یا گرد و غبار ندارد.

اگر مشتری شما فقط در فصول معمول آلرژی مانند بهار یا پاییز حساس است، توصیه می شود در چنین فصولی اکستنشن ها را بردارید. گاهی اوقات برای بدن دشوار است که تفاوت بین چسب مژه و سایر مواد حساسیت زا مانند گرده و گرد و غبار را حدس بزند. هنگامی که بدن آنتی بادی تولید می کند، مشتری برای همیشه آلرژی خواهد داشت. اگر مشتری تحت استرس باشد، همین اتفاق ممکن است رخ دهد که باعث می‌شود موهای بیشتری نسبت به معمول وارد فاز «تلوژن» یا «استراحت» چرخه رشد مو شوند، که می‌تواند باعث ریزش موها همراه با اکستنشن شود.

علائم حساسیت به چسب اکستنشن مژه چیست؟

علائم حساسیت به چسب ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما در اینجا رایج ترین علائم آلرژی به چسب مژه وجود دارد:

  • چشم های خسیس و آبریزش
  • آبریزش بینی، بینی مسدود شده است
  • گلو درد
  • سردرد
  • تورم، خارش پلک ها

    نحوه درمان حساسیت به چسب مژه

    وقتی چنین وضعیت ناگواری پیش می آید، همیشه به یاد داشته باشید که شما پزشک نیستید و بهترین توصیه ای که می توانید بکنید این است که مراجعان را به متخصصان پزشکی هدایت کنید.

    در صورت علائم شدید که بیش از 24 ساعت ادامه دارد، باید به مراقبت های فوری مراجعه کنند. به عنوان متخصصان دارای مجوز، ما فقط می‌توانیم در مشاوره نحوه درمان ناراحتی‌ها و واکنش‌های خفیف کمک کنیم.

    نحوه درمان علائم خفیف حساسیت اکستنشن مژه

    • کمپرس سرد : یک کمپرس سرد قرار دهید. این یک درمان نیست، بلکه بیشتر شبیه یک چسب زخم است که ناراحتی را کاهش می دهد.
    • حذف اکستنشن مژه : برداشتن فورا اکستنشن مژه بهترین راه حل است. در چنین شرایطی، خود را در دسترس آنها قرار دهید تا در اسرع وقت برای حذف رایگان وارد شوند.
      • زمان پر شدن را کوتاه کنید: به جای پرکردن مژه هر دو تا سه هفته، کاهش زمان پر شدن مژه به هر هفته احتمال حساسیت و واکنش را کاهش می دهد.
      • مژه ها را باد بزنید: مواد شیمیایی موجود در چسب اکستنشن مژه که باعث حساسیت و واکنش می شوند، پس از خشک شدن چسب از بین می روند. برای مشتریان حساس، استفاده از پنکه در طول قرار ملاقات ممکن است ایده خوبی باشد.

      آیا حساسیت به چسب اکستنشن مژه خطرناک است؟

      در حالی که درصد کمی از مشتریان به چسب اکستنشن مژه واکنش آلرژیک نشان می دهند، این حساسیت به خودی خود خطرناک نیست. پس از برداشتن اکستنشن مژه، علائم ناپدید می شوند.

      با این حال، در صورت استفاده از اکستنشن مژه حتی پس از مدتی، آلرژی ممکن است دوباره رخ دهد. (بدن از آلرژی پس از ایجاد خاطره نگه می دارد)

      توجه داشته باشید که این فقط به مشتریان محدود نمی شود، بلکه ممکن است برای شلاق کاران نیز اتفاق بیفتد که دائماً در معرض دود چسب اکستنشن هستند. هنرمندان مژه می توانند با استنشاق دود قوی چسب مژه برای مدت زمان طولانی، حساسیت به چسب ایجاد کنند.

       

      اگر مشتری بعد از مدتی اکستنشن مژه مجددا اکستنشن مژه انجام بدهد

      بهتر است اسن کار را انجام ندهید! متأسفانه هنگامی که بدن یک آنتی بادی علیه یک آلرژن ایجاد می کند، از بین نمی رود. مشتری شما احتمالاً دفعه بعد واکنش شدیدتری به چسب اکستنشن مژه نشان خواهد داد .

      حتی اگر مشتری شما واقعاً آنها را بخواهد، ارزش آن را نخواهد داشت.

      چگونه از حساسیت چسب اکستنشن مژه جلوگیری کنیم؟

      برای جلوگیری از ایجاد حساسیت به چسب، قرار دادن یک شیشه باز  ژل ضد حساسیت  بسیار موثر است. ژل ضد آلرژی ، بخار (و سیانواکریلات) این شیشه ژله مانند را قبل از رسیدن به چشم و سوراخ بینی جذب می کند.

چسب های حساس اکستنشن مژه را ذخیره کنید

چسب های حساس اکستنشن مژه حاوی مقدار بسیار کمتری سیانواکریلات نسبت به چسب های معمولی مژه هستند. آنها ممکن است سریع ترین چسب های خشک شونده یا طولانی ترین چسب های نگهدارنده نباشند، اما برای مشتریانی هستند که چشم های حساس یا سیستم ایمنی دارند.

خرید ژل ضد آلرژی برای جلوگیری از قرمز شدن چشم ها

چک لیست روزانه داشته باشید 

کارهایی وجود دارد که می توانید به عنوان تکنسین مژه انجام دهید تا خطر احتمالی تحریک و آلرژی را کاهش دهید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • همیشه قبل از درمان مشتری جدید یک پچ تست انجام دهید.
  • یک سیستم تهویه مطمئن در اتاق مژه خود داشته باشید و اتاق مژه خود را تمیز و ابزار خود را تمیز نگه دارید.
  • محصولات و مواد تشکیل دهنده چسب مژه خود را بشناسید .
  • فقط از چسب های مژه تازه استفاده کنید. چسب هایی که عمر مفید خود را سپری کرده اند دور بریزید .
  • هرچه بیشتر در مورد مشتری خود بدانید، بیشتر می توانید خطرات احتمالی را کاهش دهید.  درباره تجربیات قبلی اکستنشن مژه و شرایط فعلی سلامتی آنها سؤال بپرسید.
  • برای مشتریان با حساسیت چسب از چسب حساس استفاده کنید.
  • ژل ضد حساسیت را کنار محل   کار قرار دهید.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *