در همین ابتدا بذارید تا بریم سر اصل مطلب و شما را از یادگیری عقب نذاریم  پس در همین ابتدا با ما همراه باشید.

 

پلک ها از چند لایه تشکیل شده اند

 

پلک‌های شما که از دو لایه از نازکترین پوست بدن تشکیل شده‌اند، وظایف بسیار مهمی را بر عهده دارند:

آن‌ها چشمان شما را از خشکی، جسم خارجی و فشار زائد محافظت می‌کنند.

در زمان خواب، پلک‌های شما اشک را به صورت یکنواخت در اطراف چشمانتان پخش می‌کنند تا آن‌ها را به حالت رطوبت دار نگه دارند با بلوک کردن نور به

آن‌ها کمک کنند تا تجدید حیات کنند و از ورود گرد و غبار جلوگیری کنند.

 

کوچک و بزرگ شدن پلک ها

 

اما گاهی اوقات پلک‌ها می‌توانند کوچک و لاغر شوند. در موارد بیشتر، این موضوع می‌تواند منجر به مشکلاتی درباره بینایی، نگرانی‌های زیبایی‌شناسانه یا شرایط بهداشتی اضافی شود.

پلک بالایی شما به عضله‌ای متصل است که به کمک نگه داشتن آن در جای خود و حرکت آن بالا و پایین برای پوشاندن یا برداشتن چشم کمک می‌کند. یک عضله کوچک تر، به این فرایند کمک می‌کند.

علاوه بر این، یک عضله زیر پوست ابرو شما برای بالا بردن پلک‌های شما از بالا کار می‌کند. ضعف یا آسیب در هر یک یا هر سه عضله و یا آن‌ها تاندون می گویند می‌تواند باعث لغزش پلک شما شود.

 

تمرینات پلک

اگر شروع به توجه به آن شده‌اید که چشمان شما به طور مرتب و خسته‌تر به نظر می‌رسند یا پلک‌هایتان سنگین به نظر می‌رسند، تمرینات پلک‌های لغزشی

ممکن است مفید باشد.

اگرچه تاکنون مطالعات علمی انجام نشده‌اند تا این کار به چه اندازه موثر است، محققان می‌دانند که استفاده مرتب از هر عضله می‌تواند اثرات ضعف

و تضعیف عضلات را متعادل کند و به طور معمول منجر به قدرت عضلانی بیشتر و ظاهر بالا در منطقه هدف می‌شود.

 

آماده سازی

پاکسازی، گرم کردن و ماساژ لطیف پلک‌های شما، حتی بدون تمرین، نشان داده شده است که جریان خون و واکنش‌های عصبی را افزایش می‌دهد. همچنین عضلات پلک را آماده تمرین قرار می‌دهد با نرم و انعطاف‌پذیر کردن عضلات.

تحریک پایه عضلانی
تحریک مستقیم ممکن است به کاهش پتوسیس کمک کند، یا از طریق حرکت متمرکز چشم یا استفاده از وسیله‌ای تحریک‌کننده مانند مسواک برقی.

فشار مکانیکی مسواک باعث واکنش در عضلات کوچک پلک می‌شود. هر روز چند دقیقه را به تحریک پلک‌هایتان اختصاص دهید، حتی اگر تصمیم داشته باشید بیش از یک روش را در هر بار تلاش امتحان کنید.

تمرین های مقاومتی

بر اساس اطلاعات انجمن ملی سکته، وادار کردن پلک‌هایتان به انجام تمرین هر ساعت می‌تواند لغزش پلک را بهبود بخشد. شما می‌توانید با بالا بردن ابروهایتان، قرار دادن یک انگشت زیر و نگه داشتن آن‌ها برای چند ثانیه همزمان با تلاش برای بستن چشمانتان، عضلات پلک را تمرین کنید. این مقاومتی مشابه بالا بردن وزن است. همچنین، چشمک های سریع و با نیرو و چرخش چشم نیز عضلات پلک را تمرین می‌کنند.

 

تمرین چشمی یوگا

این تمرین چشمی یوگا به منظور بهبود سلامت و بینایی چشم طراحی شده است و در جامعه آیورودیک شهرت دارد.

زیرا حرکت چشم با حرکت پلک مرتبط است، این تمرین ممکن است مفید باشد.

برای انجام این روش، چشم یا چشمانی که پلک آن‌ها لغزش دارد را روی یک شیء خاص تثبیت کنید و بدون چرخش نگاه خود را به آن حداکثر طولانیتر حفظ کنید.

هنگام انجام این تمرین، عضلات چشمتان را در حال کار خواهید حس کرد.

 

تمرین با نوار چشمی

اگر فقط یکی از پلک‌های شما لغزش داشته باشد، ممکن است به تمرینات سختتری روی آن چشم استفاده کنید، همانطور که از دست خوبتان به جای یک دست

که آسیب دیده است استفاده می‌کنید.

برای اطمینان از اینکه پلک ضعیف تمرین کافی طبیعی را دریافت می‌کند، ممکن است خوب با پچ چشمتان را پوشانده و برخی از تمرینات پلک را در طول روز انجام دهید، حتی بدون ادراک آن.

 

دلایل لغزش پلک

چندین عامل می‌توانند به لغزش پلک‌ها منجر شوند، از جمله ضعف عضلات پلک، آسیب یا کشیدگی در عضلات و تاندون ها، عوامل عصبی مانند بیماری عصبی

و شرایط بهداشتی مانند آلرژی‌های چشم و خشکی چشم می باشد.

در هر صورت، بهتر است با یک پزشک متخصص چشمان مشاوره کنید تا دلیل دقیق لغزش پلک‌های شما را تشخیص دهد و روش درمان مناسب را توصیه کند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *