در ابتدا از روغن نارگیل به صورت تستی بر روی موهای خود استفاده کنید و بعد از این که مطمن شدید که واکنش آلرژیک ندارید از آن برای موهای خود استفاده نمایید. 

زمان مناسب برای مالیدن روغن کرچک به ابروها:

زمانی از روز را برای مالیدن روزانه روغن کرچک به ابروها انتخاب کنید.

شب ها، قبل از خواب، انتخاب خوبی است تا روغن غلیظ در هنگام خواب روی ابروها باقی بماند. ممکن است بخواهید از روبالشی خود با حوله محافظت کنید.
مطمئن شوید که ابروهایتان تمیز و بدون آرایش هستند.
از یک سواب پنبه ای یا یک چوب ریمل تمیز استفاده کنید تا مقدار کمی روغن کرچک را روی ابروها پاک کنید.
روغن کرچک را به آرامی روی ابروها ماساژ دهید. مراقب باشید تا روغن کرچک با چشم تماس پیدا نکند. در صورت وجود، فوراً آن را بشویید.
روغن کرچک را صبح با آب یا یک پاک کننده ملایم بشویید.
از آنجایی که تحقیقات زیادی در مورد این درمان انجام نشده است، دشوار است که بدانید قبل از دیدن نتایج چقدر باید از آن استفاده کنید.

 

آیا تضمینی برای استفاده از روغن کرچک برای ابروهای شما وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ مطالعه منتشر شده ای وجود ندارد که بررسی کند روغن کرچک چگونه بر رشد ابرو تأثیر می گذارد.

با این حال، شواهدی وجود دارد که اسید ریسینولئیک – یک ترکیب شیمیایی که تقریبا 90 درصد روغن کرچک را تشکیل می دهد – ممکن است ریزش مو را درمان کند:

در یک مطالعه منبع مطمئن، محققان دریافتند که مردانی که در نتیجه طاسی با الگوی مردانه موهای خود را از دست داده‌اند، دارای مقادیر بالایی از پروتئین پروستاگلاندین D2 (PGD2) هستند.
در مطالعه دیگری، محققان دریافتند که اسید ریسینولئیک ممکن است PGD2 را مهار کند و به شرکت کنندگان در مطالعه کمک کند موهای خود را دوباره رشد دهند.
تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود که آیا اسید ریسینولئیک می تواند به رشد مجدد مو در موارد دیگر کمک کند یا خیر.

 

قبل از اینکه روغن کرچک امتحان کنید حتما این موارد را بخوانید

 

مهم است که روغن کرچک را قبل از اینکه روی ابروهای خود بمالید، تست کنید تا مطمئن شوید که واکنش آلرژیک ندارید.

اگر نشانه ای از واکنش منفی به روغن کرچک مشاهده کردید، باید فورا مصرف را قطع کنید. اگر چند روز پس از قطع روغن کرچک، واکنش بهتر نشد، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

زنان باردار یا شیرده نباید از روغن کرچک استفاده کنند، زیرا جذب بدن می شود و از نظر پزشکی برای القای زایمان استفاده می شود.

از ورود روغن کرچک به چشم خودداری کنید، زیرا می تواند بسیار تحریک کننده باشد. اگر روغن کرچک وارد چشمانتان شد، فورا آنها را با آب بشویید.

روغن کرچک یک درمان خانگی ایمن، مقرون به صرفه و طبیعی است که سال‌ها برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله ریزش مو استفاده می‌شود.

در حالی که مطالعات علمی وجود ندارد که ثابت کند روغن کرچک می تواند موها را دوباره رشد دهد، این یک داروی کم خطر است که ممکن است به شما کمک کند ابروهای پرپشت تری داشته باشید.

 

آیا روغن کرچک سیاه برای مو مفید است؟

رشد مو
مرطوب کننده
خطرات

با این حال، بسیاری از افراد وجود دارند که عمدتاً با شواهد حکایتی پشتیبانی می‌شوند، احساس می‌کنند که استفاده از روغن کرچک سیاه روی موهایشان به سلامت مو و رشد مو کمک می‌کند.

روغن کرچک که از دانه‌های لوبیا کرچک به دست می‌آید، کاربردهای صنعتی به‌عنوان روان‌کننده و همچنین به‌عنوان افزودنی در لوازم آرایشی و مواد غذایی دارد. همچنین از نظر پزشکی به عنوان یک ملین محرک استفاده می شود.

روغن کرچک حاوی مقادیر زیادی اسید ریسینولئیک، یک اسید چرب امگا 9، بر اساس یک مطالعه در سال 2012، دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی است.

چند روغن کرچک وجود دارد

دو نوع روغن کرچک به طور کلی موجود است:

روغن کرچک زرد که با فشار سرد دانه های کرچک تازه تهیه می شود
روغن کرچک سیاه که از بو دادن دانه های کرچک و سپس استفاده از حرارت برای استخراج روغن تهیه می شود
از آنجا که روش شروع با لوبیا بو داده در جامائیکا توسعه یافته است، روغن کرچک سیاه اغلب به عنوان روغن کرچک سیاه جامائیکا شناخته می شود.

 

روغن برای رشد مو

یکی از راه هایی که طرفداران روغن کرچک سیاه از موضع خود حمایت می کنند، همراستایی آن با مزایای سایر روغن های ضروری است.

اگرچه نشانه‌هایی وجود دارد که روغن‌های زیادی مانند روغن نعناع و روغن اسطوخودوس دارای پتانسیل به‌عنوان عوامل محرک رشد مو هستند، اما مطالعات واجد شرایطی در مورد رنگ سیاه وجود ندارد.

 

روغن کرچک و تاثیر آن بر موهای انسان

روغن کرچک به عنوان مرطوب کننده
روغن کرچک یک مرطوب کننده طبیعی (حفظ یا حفظ رطوبت) است که اغلب در لوازم آرایشی استفاده می شود – به محصولاتی مانند لوسیون ها، آرایش ها و پاک کننده ها اضافه می شود ، برای تقویت هیدراتاسیون موها می باشد. 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *